Vores dagligdag

De tre hovedområder i vores arbejde med børn er:

– aktiv stimulering af barnets sanser på en god, sjov og meningsfuld måde
– kreativ tilgang til børneopdragelsen og læringsprocessen
– fokus på det sunde livsstil

 

 

 

 

 

De første år af barnets liv har altafgørende betydning for hele livet. Lige præcis her bliver éns personlighed og de gode vaner dannet.
Det er bevist, at barnet, som i de første år af sit liv føler sig tryg og elsket af de vigtigste voksne har det nemmere med at lære og udvikle sig, at bygge relationer med andre mennesker.
Naturligvis at det jer, kære forældre, som giver barnet denne fantastiske gave – tryghed, støtte og kærlighed.
Jeg vil hjælpe jeres børn med at udvikle interessen for verden omkring dem, og give dem følelse, at det er dejligt og sjovt at lære noget nyt og at kunne lave noget med egne hænder.
Næsten hver dag tilbyder vi barnet et nyt udviklings- og stimulerende leg eller legetøj. Hver d. 4-5 dag starter vi på en ny og spændende opgave.

Når man maler med sit barn, stimulerer man ligeledes barnets finmotorisk udvikling, hånd-øje koordination samt evnen til at orientere sig på papiret. Når en gruppe børn maler et fælles maleri, lærer de at samarbejde og at “spille sammen”.

Vi vil være meget glade for at hjælpe forældrene med at give barnet den gode vane af den sunde og aktiv livsstil.Naturligvis bliver der også lagt stor vægt på sund kost.
Kl.7 spiser vi grov brød med smør, leverpostej eller pålæg samt lidt grønt (agurker, tomater m.m)
Kl.9 spiser vi forskellig slags grød med frisk eller tørret frugt og yougurt.
Til frokost bliver der serveret varmt mad HVER DAG. Det kan f.eks. være kartoffelmos med kødboller, ris med brokolli, blomkål eller auberginer med kogt kylling. Derudover hjemmelavet saftevand af æble, pærer, blommer og solbær fra egen have.
Til eftermiddagsmad får børnene forskellig slags frugt og yoghurt. Hvis det stadigvæk er svært for barnet at tygge stykker af frugt, serverer vi frugtmos.
Det kan være al slags frugt: æbler, pærer, bananer, kiwi, vindruer, klementiner, samt lidt dadler, figner, rosiner og tørrede abrikoser. Tørret frugt er fyldt med fibre, mineraler og vitaminer og er godt for fordøjelsen.

Facebook Comments